haveaniceday2u

life, love, friends, familie, fun

HENK😍

op 9 november 2015

Henk en ik wonen nu een nu ruim een maand samen. En dat ging niet zonder slag of stoot. We moesten wennen uiteraard. Henk omdat hij in een nieuw huis ging wonen met een volstrekt vreemde vrouw met veel haar. En ik omdat ik 11 jaar alleen heb gewoond en opeens een huisgenoot had.

IMG_8557

In de eerste week vroeg ik mij meerdere malen af of ik ‘een kat in de zak’ had gekocht. Henk was bang en schuchter en zat op een stoel te zitten en kwam er niet af. Ja, alleen als ik hem eten gaf. Dan keek hij me evil aan en blaaste alsof hij wilde zeggen; leave me alone, bitch!

IMG_8605

Maar na anderhalve week kwam hij zo nu en dan naar me toe voor een aai en een knuffel, ging op onderzoek uit, speelde met zijn speeltjes, gooide zo nu en dan een plant uit de vensterbank en hing af en toe in de vitrage. Overdag slaapt hij veel. Henk is een echte nachtbraker.

IMG_8629

Ik ging een weekend naar een vriendin. Bleef daar ook slapen. Anderhalve dag ben ik weggeweest en werd met thuiskomst verrast met kak bij de voordeur. Alsof Henk wilde zeggen; jij laat mij anderhalve dag alleen?!? Prima, dan kak ik lekker bij de voordeur! Daarna een keer bij de badkamer deur, maar gelukkig is het daar bij gebleven.

IMG_8655

Toen ging Henk piesen in de gang. 1x in de week. Toen 2x. En toen elke dag, of meer s’nachts. Gatverdamme! Ja ik beken; ik was zo boos op Henk dat ik hem in zijn nekvel heb gegrepen en hem met met zijn neus in de pies heb gedrukt. Maar Henk is geen hond en snapte er niks van. Ik dacht; Henk heeft smetvrees. Zodra hij een kak heeft gedaan in de kattenbak dan doet hij er niet ook nog een pies in. Maar het moet gezegd, het gaat nu al 2 dagen goed. Henk piest en kakt gelukkig weer op de bak.

IMG_8656

Maar bovenal is Henk heel erg lief! Hij is altijd blij me te zien. Als ik thuiskom dan mauwt hij met een schor stemmetje en gaat op zijn rug liggen om geaaid en geknuffeld te worden. s’Avonds ligt hij bij mij op de bank dicht tegen me aan. Ik heb vriendin L er om uitgelachen dat ze praatte met een hoog stemmetje tegen haar kat, maar ik doe eigenlijk hetzelfde. Ik post foto’s van Henk op social media alsof mijn leven er van af hangt. Henk is zo knap en zo cute! Eigenlijk is het gewoon heel gezellig met Henk!

Geef een reactie

