haveaniceday2u

life, love, friends, familie, fun

WITTE WIJN

op 27 mei 2015

Onlangs las ik een artikel over witte wijn. Daarin las ik dat witte wijn drinken nogal wat voordelen heeft.

IMG_107896682888137

•In witte wijn zitten veel anti-oxidanten die je beschermen tegen verschillende ziektes. (Dus voel je een griepje opkomen, drink een paar glazen witte wijn.)

•Het regelmatig drinken van witte wijn is ook een beproefde methode om gewicht te verliezen. (Tja, als je zoveel zuipt dat je alles onder kotst ontwikkel je boulimia.)

•Je word van witte wijn niet zo slaperig als van rode wijn. (Tenzij je in een razend tempo een wedstrijdje comazuipen doet.)

•Van witte wijn schijn je niet zo’n rooie kop te krijgen als van andere alcoholische versnaperingen. (Hmmmmm, heb ik al na 2 wijntjes. Ik moet meer oefenen.)

•Witte wijn vertraagt volgens meerdere studies ook het verouderingsproces van het hart. (Ik zeg: Nog meer oefenen!)

•Van witte wijn krijg je een iets minder zwaardere kater dan van rode wijn. (Heel ietsjes maar. Vind ik toch een voordeel.)

•Alles is eigenlijk fijner met witte wijn erbij. Je vergeet je zorgen en ziet het leven een stuk rooskleuriger tegemoet. (Zelfmedicatie voor depressies dus.)

foto-10

Wijn is fijn! Vriendin H heeft laatst een limonade tap bij de Hema gehaald. Daarop het logo van ‘Hugo’ ons favoriete wijn. We hebben hem al uitgeprobeerd. Nee, niet met limonade erin. Tuulk niet! Met ‘Hugo’ wijn er in uiteraard! Geniaal! Die avond was een voorbode voor nog vele gezellige zwoele warme zomeravonden met witte wijn. ik begin vast met oefenen, proost!

Geef een reactie

