haveaniceday2u

life, love, friends, familie, fun

KRUIK

op 17 augustus 2014

De laatste dagen is het een stuk kouder. Het waait harder en het regent zo af en toe. Ik krijg een herfst gevoel. Ik ben een echte kou kleum. Ik merk het aan alles. Mijn huid, mijn lijf, de kou zit overal. Ik wil me alleen maar terug trekken in mijn huis. Een goed boek, een dekentje, dvd’s en wat te drinken en te eten binnen handbereik. Maar het allerbelangrijkste: mijn kruik!

Ja ik geef het toe, ik ben verslaafd aan mijn kruik! En het is zo simpel. Ik vul de kruik met heet water, schroef de dop er zorgvuldig en strak op, en ik ben verzekerd van een paar uur warmte! Ik heb behoefte aan warmte, heel veel warmte! Het is zelfs al zover dat de kruik mee gaat als ik op bezoek ga bij mijn vrienden. Die kijken er al niet meer raar van op, die kennen me niet anders dan met kruik.

f-287-170x120_kruik

Ooit een keer had ik hartje winter mijn kruik meegenomen in de trein naar mijn werk in een tas. De tas met kruik er in zette ik dan op schoot want vond het ook wel een beetje gênant. Terug naar huis vergat ik de tas met kruik, een sjaal en toilettasje in de trein. Ik baalde meer van de kruik die kwijt was dan de sjaal en het toilettasje.

As we speak tikt, wat zeg ik, klettert de regen tegen het raam, heb ik mijn nestje gecreëerd op bank met dik vest, warme sokken, zacht dekentje en kruik op mijn buik. Heerlijk 🙂

Geef een reactie

