haveaniceday2u

life, love, friends, familie, fun

VRIENDEN

op 31 juli 2014

‘Ware vriendschap is de liefde voor de ander, omwille van de ander’

Mijn allerliefste vriendin en ik zien elkaar niet zo vaak. Maar als we elkaar zien is het altijd leuk. We drinken koffie en wijntjes en ze weet de details van ons laatste gesprek nog te herinneren. Ze luistert altijd aandachtig en knikkend en geeft advies waar nodig. We lachen heel wat af. Bij haar heb ik altijd het gevoel dat ik in een warm bad van aandacht en belangstelling ben terecht gekomen. Ze oordeelt en veroordeelt niet en laat me in mijn waarde. Wanneer ze weg is of ik bij haar, dan laat ze bij mij altijd een heel positief gevoel achter en prijs ik me gelukkig met een vriendin als zij. Soms zeggen we wel eens tegen elkaar: de vriendschap die wij met elkaar hebben is met niemand te evenaren. Deze vriendschap is zo bijzonder, is ook bijna niet uit te leggen. Het is een gevoel..

best_friends_for_life.gif_480_480_0_64000_0_1_0

Hoe lang kennen we elkaar nu? Zeventien/achtien jaar? We hebben al zoveel meegemaakt. Hoogtepunten en diepe dalen. We kennen elkaar zo goed, hebben aan een half woord genoeg. Wij hebben ook periodes gekend van elkaar minder zien  om welke reden dan ook. Maar ik heb altijd het rotsvaste vertrouwen gehad dat het wel weer goed zou komen. Dat daar een goede reden voor was. En dat was ook zo en het kwam ook altijd goed. Ze is heel belangrijk voor mij en ik hou van haar. Mijn allerliefste vriendin voor het leven ♡♡♡

Geef een reactie

