haveaniceday2u

life, love, friends, familie, fun

FEEL POSITIVE, ACT POSITIVE

op 29 juli 2014

Positieve mensen zijn gezonder, gezelliger, gelukkiger, optimistischer, energieker en vitaler. Positieve mensen zitten lekker in hun vel. Hoe ik dat doe?

Elke ochtend als ik op sta zeg ik 3 keer hard op: vandaag ga ik mij positief voelen en gedragen. Dit kreeg ik als tip van de vader van mijn allerliefste vriendin. Hij zei: schrijf het op de spiegel in de badkamer. Ik schreef het op mijn muur in de gang 🙂 Toen ik de tekst op de muur in de gang schreef dacht ik, vrienden die ik lief heb vraag ik ook een tekst of een spreuk op de muur te schrijven. De teksten en spreuken versier ik dan met van alles. Zo gezegd zo gedaan! Vaak kijk ik er naar en lees ze weer even stuk voor stuk. Daar word ik blij van!

Ik herken negatieve gedachten. Ik Buig dan een negatieve gedachte naar iets positiefs. Als je in een negatieve gedachte gelooft kan deze de overhand nemen. Voel ik zo’n negatieve gedachte opkomen? Dan stop ik die direct. Bijvoorbeeld: bah, het gaat de hele dag regen en ben ik aan huis gekluisterd. In: het gaat de hele dag regenen. Tijd voor dvd’s een goed boek, lekkere eten of bloggen 🙂

20140729-213202-77522051.jpg

Ik omring me met positieve mensen. Mensen die altijd zeuren, klagen, pessimistisch zijn, daar word je niet vrolijk van. Je voelt letterlijk de energie uit je uit je stromen. Waar je mee omgaat word je mee besmet. ( of je kunt de pessimist besmetten met jou optimisme 🙂 ) Ik geeft complimentjes. Ik glimlach naar de mensen of zeg ze gedag. Ik maak een praatje met iemand. En lach! Lachen is zo gezond. Ik doe iets goeds voor een ander. Ik help vrienden, familie of buren in welke vorm dan ook. Ik doe vrijwilligerswerk met demente ouderen. De dankbaarheid en voldoening die het mee geeft!

Ik zorg goed voor mezelf. Goed eten, goed slapen. Sporten. Lichamelijke verzorgen met smeerseltjes, een make up en mijn haar leuk gestyled. Ik trek leuke outfits aan waar ik me fijn in voel. Ik voel me dan zoveel beter! En tuurlijk, ik heb ook wel eens een baaldag, ochtendhumeur of zorg wel eens minder goed voor mezelf. Maar door deze tips kan ik negatieve gevoelens en gedachten vrij snel ombuigen in positieve gevoelens en gedachten. Anders: today has been cancelled, i go back to bed 😉

Geef een reactie

